över seriöst :)

Läs igenom följande frågor, du behöver inte kämpa med att komma på svaren meningen med det hela kommer du att förstå ändå.

1. Räkna upp världens fem rikaste män.
2. Räkna upp fem vinnare av Heisman
trofén.
3. Räkna upp dom fem sista Fröken Sverige vinnarna.

4. Räkna upp 10 personer som vunnit Nobelpriset.

5. Räkna upp dom sex sista som vunnit Oscars för bästa aktör eller aktris.

6. Räkna upp dom tio senaste vinnarna av WM i hockey.


Hur gick det?

Poängen är att få av oss minns gårdagens rubriker.
Dessa är inte andraklassens pristagare. Dom är dom absolut bästa på sitt område. Men applåderna dör. Utmärkelserna uteblir. Deras gärningar glöms bort. Diplomen begravs med sina innehavare.


Vi tar en frågerunda till, få se hur du klarar den...
 
1. Nämn några lärare som hjälpte dig under din skolgång.

2. Nämn tre personer som stöttat dig igenom svåra tider.

3. Nämn fem personer som lärt dig något värdefullt.

4. Nämn några som fått dig att känna dig speciell.

5. Nämn fem personer som du gärna umgås med.


Lättare?

Sensmoral: Dom människor som gör ditt liv värt att leva är inte dom med mest pengar, mest utmärkelser eller mest berömmelse.

Det är dom som bryr sig om dig som räknas.


Jag vet att det finns en hel del personer som läser det här som faktiskt tillhör just det kategorin människor i mitt liv och jag hoppas verkligen att ni vet hur mycket ni betyder för mig.
Det finns också dom som läser det här som inte alls känner mig, men som ändå får mig att må bra! hoppas att jag på något sätt kunnat förmedla det till de det gäller och att jag på något sätt kan ge lite tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ruskigt bra och tänkvärt! Å jag är glad att just DU finns! =)

2008-09-03 @ 15:13:55
URL: http://annaenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0