Möblering

Fick ge mig ut på bilfärd en extra gång idag eftersom jag glömde att åka till färghandeln och hämta beslagen till apotekardisken... hur jag nu kunde glömma en sån sak :S
Att få tillbaka pengarna för tapeterna visade sig dock vara svårare än jag någonsin kunnat tro! Men eftersom det dragit ut på tiden fick jag ta med mig beslagen utan att betala för dom. =)  men tyvärr bara tills det blir klart hur många pengar jag ska få tillbaka...

I all min iver att komma igång med målningen så glömde jag helt bort att ta nån "före" bild, men så här blev det iaf när det hela är klart!
Blev väldigt nöjd med handtagen! det blev betydligt mycket snyggare än innan...


image337


Så va det ju då den där grejjen jag haft i garaget...
Hoppas verkligen att det är ok med mor att jag lagt vantarna på den här nu! Men vill man förvara saker hemma hos mig får man räkna med att jag använder dom!
Tänk på det, ni som har en hel frys full i älgkött här :P mohaha!!!

Men, tillbaka till ämnet!
Det är alltså en vagga hemmifrån farmor som har stått till ingen nytta i garaget, men nu tänkte jag ha den inne istället! Ska försöka komma iväg och köpa nån slags madrass till den så fort som möjligt, för sen ska jag rota igenom kartongerna med bebis grejjer som mamma sparat sen vi var små!
Hoppas på att hitta ett överlakan ock ett örngott med spets och broderier på, men jag måste säga att jag inte riktigt minns om det ens funnits nått sånt. :)
Brevid vaggan hoppas jag kunna få ha morfars mammas gungstol! Så jag i framtiden ska kunna sitta och gunga både mig själv, Nelly och Lovisa... (dock en i taget, tack!!!) :)


image338



     
        

Kommentarer
Postat av: chaos

oh vad snyggt! det var en riktigt fin vagga, om du inte hitta lakan med spets kan du virka en liten filt i spets eller sticka en...jag har en bok där det finns en jättefin pläd! Den skulle vara snyggt! gammalt och modernt passar bra ihop!

2008-03-13 @ 21:20:47
URL: http://fabulouschaos.blogg.se
Postat av: allicen

chaos:
Hmm... eftersom det är du som har boken så får det bli en beställning :)

2008-03-13 @ 22:07:34
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: Anonym

apotekardisken blev så mycket snyggare och vaggan så söt men de är väll förståss allt som hör till sånna små (finns inget annat i mitt huvud just nu i alla fall). Om du inte hittar nåt fint att bädda med så kan man ta ett lakan eller nått och sy på en fin spetts.
Men frågan är när kommer storken med inehållet?

2008-03-14 @ 06:16:12
Postat av: cessa

glömde skriva att kommentaren var från mej.

2008-03-14 @ 06:17:09
Postat av: allicen

Cessa:
Jag säger det samma... när kommer storken egentligen????
Jag står redo att åka på beundringsbesök hela dagarna och bara väntar :)

Min stork har låtit meddela att den gått ut i vild strejk och att jag ska försöka få katten att sova i vaggan istället!

2008-03-14 @ 09:20:02
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: Christer

Det var som faaen.. Det bakas bullar i Kopparberg alltså *L*

2008-03-14 @ 09:42:51
Postat av: allicen

Christer:
Som sagt, ugnen är trasig och nån elektriker har jag inte sett till på länge :)

2008-03-14 @ 09:50:20
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: Linnis

Apotekaredisken blev ju jättensygg! Eftersom du aldrig bjuder mig på fika (eller bullar överhuvudtaget) så kan jag tala om att det finns muffinsar gjorda av *mig* här om du vill ha! :P

2008-03-14 @ 10:52:56
Postat av: allicen

Linnis:
Jag ska jobba ikväll så jag hinner med några muffar. Däremot har jag nog nån ledig dag i början av nästa vecka, då kan du få komma hit på fika! Då gör det inte ens nått om du kladdar ner dig runt mun :)

2008-03-14 @ 12:15:53
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: Christer

Kladd och muffar lät skoj ;-)
Får man va me?

2008-03-14 @ 16:35:35
Postat av: allicen

Christer:
Du vet att jag väntar på dig ;)

2008-03-14 @ 21:33:42
URL: http://allicen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0