Julkonsert

Ikväll har jag varit på julkonsert i kyrkan!
Det är flera år sen det passade att gå sist och jag ångrar inte för en sekund att jag har tagit ledigt nu dagarna innan jul för att hinna med allt julmys :)

Jag hade Fader Vår med i kyrkan och jag tror att vi uppförde oss ganska bra... vi pratade om toalettstolar och råkade bara svära varsin gång, vilket jag antar att vi redan har blivit förlåtna för... spec med tanke på att vi var ordentliga och betalde för oss för innan vi gick ut ur kyrkan!

Jag tror att den som skrivit programmet ville luras lite med oss i publiken för som sista sång stod "julsång" och det visade sig vara den bästa av julsånger ever, nämligen Oh Helga Natt! För visst heter den väl så och inte "julsång"?
Satt spänd av förväntan inför att få höra den (för jag misstänkte att det skulle vara den) och jag hoppades få gåshud så till den milda grad att jag skulle bli tvungen att vattenkamma armarna när jag kom hem... tyvärr hade man tagit ner dom bästa partierna lite och så fort det började ila lite lätt längs ryggen hade dom sjungit kart och man blev blåst på hela den där känslan av... hm... ja.. ni vet säkert alla ungefär vilken känsla det är ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0