Ludvika/Martin Stenmark

Semester...
På min första semesterdag passade jag på att hälsa på nere på jobbet  :o Not So frivilligt ska kanske tilläggas!!
Som dom flesta redan vet så är ju LillNea hemma på visit och anledningen till visiten är ju att hon är sjukskriven och anledningen till det är ju att någon skurit upp en gigantisk krater i ett av hennes två ben.
Besöket på jobbet var alltså inte på minsta sätt en nöjes visit utan i allra högsta grad en utryckning!

Självklart gjorde vi ju timtals långa försök att undvika besöket på hemmet men när vi ville köpa omläggningssaker på apoteket kunde dom tyvärr inte stå till tjänst.
Som vanligt när jag står inför bekymmer så började jag fundera över "vad hade Eva gjort i den här situationen?" svaret blev som vanligt internet!!
Vi fick bekräftat att vi kunde beställa sakerna själva och begav oss till hemmets lugna vrå för att surfa hem lite prylar... trodde vi!
Vi började med att söka på beställningsbara artiklar då vi tänkte att för att vi ska kunna köpa dom så borde vi kunna beställa dom! men inte fanns sakerna som vi skulle ha där inte... Åååå nej!!
Däremot under rubriken "saker som du bara kan läsa om att vi har men som du inte kan beställa och som du redan vet så finns dom ju inte heller på ditt apotek heller"
Där fanns självklart allt vi behövde!!!!

Så tyvärr Eva... apotekets hemsida är nu utdömd och kommer få genomgå omfattande tester innan ett godkännande skulle kunna utfärdas! :/

Well well... på kvällen begav jag mig hem till Mor och Fader Vår för att grilla!!!
Nångång under 2007 ska jag ta mig i kragen och börja laga mat här hemma... nångång... Efter middagen bestämde jag att yngligarna skulle följa med mig ut till badet för att titta på vattnet som inte finns.
Helt galet lite vatten är det jue!! vatten nivån har sjunkit med typ en meter och sandstranden som i vanliga falla är... (tänker... eftersom jag inte varit där på ett par, tre sekel) hmm... den är... tre meter!!! är nu femton!!!!!!
Men inget konstigt som inte har nått kul med sig som man brukar säga!!
efter att jag spejat runt lite utifrån en liten pir som jag hittade fick jag se att vassen (som egentligen är gräs i vatten) numera fanns på land!!!

jag blev lycklig och tog ETT filmstjärne språng i sanden (nån måtta får det vara!)
Bästa som vi smög runt där i vassen fick man lite känsla av " nu ska vi ut på tigerjakt" och jag som i vanliga fall är en väldigt stillsam typ önskade att jag hade haft en lie eller nått annat kul att slå mig fram med genom vegitationen!

Hmm... helt plötsligt är vi nu inne på en annan dag, dock samma liv, och det är ju nu jag kommer till ämnet!
Nea och jag tog en alldeles nylagad Lilly och begav oss upp till Ludvika!
Ett besök på dollars, där jag inte kunde motstå att köpa ett par vita strumpor med röda dalahästar =), ett besök hos mormor och morfar, där hon hotade oss med regn om vi inte åt upp allt fikabröd! det visade sig vara en omöjlighet hur vi än försökte och så sant som mormor sagt så började det regna på oss senare under kvällen OCH sen åkte vi för att kolla in Mr Martin Stenmark.

image90

Under början av uppträdandet tyckte jag lite synd dom Martin... det va rätt vamt ute och ändå hade han på sig stora kängor stackarn... jag hann komma ganska långt i mina funderingar om hurvida han helst skulle vilja ha ett par flipp floppers eller om han är mer foppa ful toffeltypen innan jag hejdade mig och istället började tänka att han säkert uppskattade om publiken ägnade sin uppmärksamhet åt showen...
Martin verkade på det hela taget vara en trevlig kille... ett par gånger under kvällen föll han på knä för mig och för min skull så spelade han även undulatsången.
Jag va nöjd!

image91
Trackback
RSS 2.0