Den lediga dagen

Hade verkligen önskat att den här dagen skulle vara en evighet men tyvärr bestod den bara av ett par ögonblick.

Sov länge, promenerade till apoteket för att hämta ut medicin mot astman. Har dragit ut på det eftersom jag inte tyckt mig ha tillräckligt med pengar, men efter att min sambo läxat upp mig om både det ena och det andra tidigare i veckan fick det helt enkelt bli av. Tabletterna kostade för övrigt 24 kronor och då räcker dem i tre månader. Tur att jag inte svävade iväg och spenderade dom pengarna hur som helst när jag fick receptet i våras!

Därefter ägnade jag mig åt lite arbete på mina ägor och vilade en stund på altanen innan jag for till sommarstugan för middagsbjudning.


En liten gräsand var väldigt nyfiken på vad som fanns att äta och kom tillbaka flera gånger för att kolla läget.


I motljus är vi alla lika vackra!


Så ensam när maten dukades undan och alla gick in...


Nu måste jag trugsova för att klara av ytterligare en nedbrytande dag på hemmet. Och till er som tycker att jag är gnällig och borde tänka/vara lite positiv - det är det jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0