Smygstartat

Första vardagen efter påskhelgen och jag har smugit igång med göromålen.

Ett par saker som jag är väldigt nöjd över är att jag besökt kommunens studievägledare samt kontaktat tandläkaren för att få ner kostnaden lite från mitt senaste besök där.

Hos studievägledaren enades vi om en strategi för den stundande ansökan, kom ihåg att det bara är ca en vecka kvar av ansökningstiden om du går i tanken att söka till universitetet eller högskola! Jag känner mig nöjd med vad vi kom fram till, både plan A och plan B. Plan C vill jag helst inte tänka på...

Därefter fick jag till folktandvården för att prata faktura. I entrén möttes jag först av Tröttart som låg och sov i en stol


Och sen av en glad tjej som jag anställde som sommarvikarie för nått år sedan. Hon hade gått ut gymnasiet nu och även hon pluggar kurser, precis som jag men vad som var extra kul att höra var att hon hade fått sitt körkort för ett tag sen. Jag vet att den tjejen verkligen kämpat för det!

Hur det går med kostnaden för tandläkarbesöket återstår att se.. det var jag som klantat till det genom att inte uppmärksamma det faktum att CSN-kortet förstudentrabatten ska visas redan inne hos tandläkaren. Istället kom jag på det först när jag skulle betala fakturan och trodde faktiskt att den redan gått igenom. Varken jag eller supporten på banken kunde dock hitta den i systemet så tur i oturen att det fanns möjlighet att korrigera i den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0