Jobbsökeri

Har precis skickat iväg en jobbansökan! Det känns lite ovant måste jag erkänna... jag har hjälp till att bolla formuleringar och utformningar av CV´n med andra och jag har läst en hel del både bra och dåliga ansökningar i samband med rekryteringar på jobbet.
 
Men jag har aldrig skrivit någon själv.
 
Jag är antagligen underkvalificerad för tjänsten men jag har personliga egenskaper som jag tror är till min fördel och sist men inte minst har jag blivit ombedd, för att inte säga anmodad, av en person att söka just denna tjänst. En person som inte längre lever... och vem är jag att gå emot det sista en människa önskar från mig?!
 
 
Sist men inte minst vill jag berätta för er, eller kanske snarare dela mig till er av en känsla jag haft i ett par dagar...
 
Jag känner mig inte helt olycklig!
 
Att säga att jag är lycklig skulle vara ett skämt. Att säga att känner stunder av lycka skulle vara att överdriva. Att säga att jag är glad skulle vara att försköna verkligheten. Men de senaste dagarna har jag glatt mig åt saker och jag känner mig inte helt olycklig.
 
Kanske skiner solen snart även på mig =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0