Tha room

Minns ni berättelsen om min natt i Fairview? Under och efter den vistelsen visade jag mig från min absolut sämsta sida och allt eftersom vi for Sydafrika igenom muttrade jag så fort jag fick en chans. Vi skulle vidare till nästa ställe och information om boendet var högsta prioritet för mig och när jag fick veta att det fanns fem sovplatser i ett hus med gemensam dusch samt tre hotellrum att tillgå räknade jag snabbt ut att det bästa var om vi tre tjejer fick var sitt rum, för let's face it... fem killar på en dusch funkar bättre än tre tjejer och två killar! Så tyckte dock inte våra 'reseledare' utan dom hade helt på eget bevåg bestämt att dom tre manliga reseansvariga skulle få var sitt rum.

Och jag muttrade.

Ända tills det visade sig att man på hotellet tänkt precis som jag.

Då muttrade reseledarna.

Men så förlorade jag striden och jag fick till slut ge bort mitt egna rum med mitt egna badrum och istället ta emot en nyckel till ett av rummen i villan.

Och jag muttrade!

Ända tills jag fick hjälp att hitta till rummet och tjejen som hjälpte mig uttalade orden "This is a special room" och på sättet hon sa de förstod jag! Jag hade dragit vinstlotten =) The Main Room!


Dubbelsängen (vilket jag för övrigt tror att vi alla hade) var en gudagåva av rena lakan och fri från både kryp och efterlämningar av demsamma! Men så var det ju detta med den gemensamma duschen men när jag frågade om den och städerskan än gång sa dom magiska orden 'this is a special room' vill jag lova att ögonen tårades! Det visade sig till min stora lycka att det fanns tre badrum, jag och Anna hade varsitt i våra rum och dom andra tre delade på ett... Det ögonblicket mina vänner glömmer jag aldrig och jag förvandlades till någon jag inte är och kastade mig om halsen på den något förskräckte hotellanställda kvinnan och tjatade om hur glad jag var.





Om ni någongång hör mig gnälla över min otur i spel, snälla! påminn mig om mitt badrum i Sydafrika, oh mi oh my, så lycklig jag blev just där och då.


Dusch, bubbelbad (som jag dock inte hann testa) och egen utgång (där ni ser persiennerna till höger) direkt från badrummet till trädgården där poolen fanns!!!




Jag tycker i regel inte att mina rum behöver städas när jag bor på hotell under någon enstaka natt och när det nu gällde tre nätter satte jag upp skylten 'stör ej' när vi lämnade huset den första morgonen och jag vet inte om man ska bli irriterad eller bara gilla läget i att det totalignorerades av personalen, för när jag kom hem var rummet städat, alla mina saker prydligt uppradade vid handfatet och t.o.m smutstvätten som legat slängd överst i den öppna resväskan var vik (HUA!!!!!)


Samma sak hände varje morgon och jag fick tom täcket bytt och sängen stylad på olika sätt varje gång (sånt gillar ju jag!)


Dörrarna ut från mitt badrum ser man till höger om jacuzzin ;) (I just had to!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0