Studiofoto; Blanka objekt

Alla som har försökt fota blanka saker vet vilket jefla elände det är att få till en bra bild utan att man själv och/eller kameran speglas i det man fotar.
Ett sätt för att undvika det är att bygga upp ett tält som man fotar i och när vi tränade på detta hade vi studioblixtar på utsidan men vad jag förstod så går det lika bra med vilka starka lampor som helst.



Just den här bilden blev jag inte helt nöjd med men eftersom vi hade lite tidspress när vi gjorde det här momentet så hann jag inte kolla igenom bilderna så noga på plats.. men hur som helst har jag ju fått lite tips på hur man ska göra och om lusten faller på kanske jag sätter igång och provar lite mer hemma och i så fall kommer jag ju självklart att visa upp en bild på själva tältet.. det är ju nästan det roligaste med hela grejen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0