Ni vet väl...

...att det snart är dags för EU-valet?
Så klart ni gör! det vet alla som läser min blogg :)

Det här med EU kan ju kännas lite... hmm... avlägset och aningens meningslöst, men så är det ju såklart inte! EU är ju här och nu, eller hur? det är ju EU som bestämmer hur många timmar jag får sova mellan ett kvälls- och ett dagskift på jobbet och det är tack vare EU som jag kan vara helt säker på att jag alltid får jordgubbar och inte smultron när jag ska göra jordgubbstårtan till midsommar.

Skulle ni trots allt känna er lite osäkra på vad EU egntligen pysslar med så har jag en liten bok som jag mer än gärna lånar ut! ;)

Och så glömmer ni väl inte att rösträtten inte bara är en rättighet,
det är våran förbannade skyldighet också!
Det finns folk som offrat livet för den!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lånar du ut några flaskbotteglasögon med? =)



Å visst är det en skyldighet, det håller jag absolut med om!



2009-02-19 @ 20:31:46
Postat av: allicen

"anonym":

Hehe.. det ska väl gå att ordna :)

2009-02-19 @ 21:04:51
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: chefen

Kul att se att det viktigaste gick in säfsen :) du skulle ju heltids anställas för att jobba med EU frågor fram till valet.

2009-02-20 @ 16:39:08
Postat av: allicen

"chefen":

Jag håller helt med dig! enda skillnaden skulle ju bli att jag får betalt för mitt slit ;)

2009-02-20 @ 20:42:20
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0