Första uppgiften

Idag gjorde vi våran första uppgift på utbildningen och den bestod av att 'tolka en tolkning' vilket gick till så att vi i sann 'viskleken-anda' fick var sitt ord att göra en egen tolkning av.
Klassen är indelad i tre olika grupper och läraren viskade ett ord till en i varje grupp som sen skulle viska det första som han/hon kom att tänka på i sin tolkning av det ordet vidare till den som satt bredvid osv.

Vi hade fyra timmar på oss att lösa uppgiften och skulle redovisa den med en enda bild som vi inte fått förhandsgranska i datorn och vi fick inte berätta för någon vilket ord vi jobbade med.

Till mig viskades ordet
öde och jag föreställde mig genast en tom skolgård eller liknade men började sen att fundera vidare på ödet och tänkte att jag kunde tolka det genom att fota ett, gärna äldre, par med tanken att ödet fört dom samman eller genom att hitta namn och ett hjärta inristat i en bänk eller ett träd...

Redan ute på skolgården tog jag den här bilden, som fanns kvar som alternativ ända fram tills jag var tvungen att välja mellan två bilder...


...och efter mycket funderande och letade blev det här bilden som fick representera mitt andra sätt att tolka ordet


Berätta gärna vad din första tanke är när du hör ordet 'öde' men framför allt... vilken bild tror ni jag valde till redovninsningen?

Ps. jag har medvetet väntat med att svara på en anonym kommentar jag fick för några dagar sedan om vad det är jag skall studera, nu har du (och ev andra som undrat) svaret! =)

Kommentarer
Postat av: chefen

Jag tror du valde den trasiga basketkorgen. den andra bilden var för enkel för att du skulle välja den ;)

ödet är för tidigt på morgonen att uttala sig om.

2009-08-22 @ 07:53:36
Postat av: allicen

'chefen':

Ditt öde är nog att du får dras med mig... mohahaha!!!

2009-08-22 @ 10:11:29
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0