Overkligt värre

Jag har sommarlov!

Igår förmiddag skrev jag sista tentan för den här terminen. Sista tentan för första året! 

Efteråt blev det sedvanlig efter tenta-lunch med några av dem bästa. Vi käkade lunch i stadsparken och drack eftermiddagskaffe i Wadköping.


Allt för många av mina närmaste klasskompisar kommer inte att fortsätta till hösten och det gör mig sorgsen. Jag kommer verkligen sakna dem och alla härliga samtal vi brukar ha.

Jobbigast av allt är att jag precis insett hur sjukt bra vi tentapluggat ihop och det kommer bli tufft att återgå till att klara sig helt på egen hand.

Efter samkvämet tog jag sällskap med ett par av brudarna på väg till tåget, men halvvägs dit ändrades planerna och jag tog en vända med dem på "marknadsaftonen" där jag inte hålla mig från att köpa en ny hatt.


Tröst eller belöning. Jag skiter i vilket 😊

Väl hemma hälsade jag på mina föräldrar ute vid sommarstugan och Fader Vår kom plötsligt på att det va länge sedan han ätit tårta. Mamma påminde om att vi alltid brukade ha det på skolavslutningarna när vi va små, så jag sa att jag skulle göra en tills idag. Med jordgubbar såklart.


Imorgon behöver jag styra upp lite i Borgen efter de senaste veckornas totalfokus på skolan men på kvällen är det tänkt att jag ska fortsätta fira in sommarlovet med att gå på lokal!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0