Midsommar

Det firas midsommar runt om i grevskapet men jag sitter i soffan och varvar ner efter kvällsjobb. Jobbet är enligt önskemål men ändå var det med ganska tunga steg jag tog mig iväg på eftermiddagen. Å ena sidan är det helt frivilligt att jobba, å andra sidan fanns inget alternativ än att jag vet inte för vilket år i ordningen sitta ensam hemma och plötsligt känns inte valet längre fritt.

Förra året hade jag ordnat med middag och efterrätt till mig själv, ja till och med en midsommarstång på bordet och jag tog mig igenom kvällen. Dagen efter däremot var jag som en urvriden trasa, precis all energi hade gått åt till att hålla skenet uppe. Då hade jag en dröm om att det i år skulle se annorlunda ut, det gör det inte och jag känner mig som ett stort misslyckande.

Så eftersom jag inte har någon somrig bild med blomsterkrans att visa upp kommer det istället en selfie från gårdagens grillning hemma hos Da Boss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0