Motorsågsmassakern, eller hur man beskär ett körsbärsträd

Förrförra veckan brakade körsbärsträdet ihop. En stor gren gick av och det fanns inte annat att göra än att såga bort typ halva trädet.

Fader Vår kom till undsättning och passade dessutom på att gå loss med motorsågen lite överallt på Borggården

När det sen var dags att lasta allt ris på släpkärran upptäckte vi två stycken nyfikna grannar som iakttog oss med stort intresse.

Vi försökte säga åt dem att inte ligga under bilen, men dom brydde sig varken om kärvänliga tillsägelser eller lite mer bryska försök att skrämma iväg dem. Tack och lov hade dom tröttnat och gått ner det var dags att åka!

Väl framme vid soptippen fick jag genast syn på en spegeldörr som låg högst upp bland skräpet. Far gick iväg och frågade om vi kunde ta den och innan vi ens lyft bort den kom en annan soptippsgäst fram och ojade sig över hur människor kan slänga så vackra saker.

Jag kan bara hålla med så nu står den i mitt garage i väntan på att jag ska komma på vad jag ska med den till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0