A men just ja...

Måste bara skryta lite om min granne!

Det är ett äldre par som bor i närheten av Borgen och ett par gånger förra veckan träffade jag mannen när jag väntade på tåget hem från Örebro. Vi pratade om vädret och mördarsniglar som sig bör och redan vid första sammanstrålningen berättade han också att hans persilja hade gått bananas i år. Han sa inte att den hade gått bananas men jag förstod att det var precis vad den hade gjort.

Vi har inte interagerat så mycket förut, mer än att vi hälsar ute på gården, så döm om min förvåning när han vid möte nummer två frågade om jag ville ha lite av hans överdådiga persilja.

Det ville jag. Persilja är nämligen något av det bästa man kan äta tycker jag. Faktum är att det är så bra att det enda dåliga med det är att det inte lämpar sig jättebra som enda livsmedel hur mycket man än vänder och vrider på diverse modeller av tallrikar.


Hur som helst så hängde det plötsligt en påse på dörren. En stor påse! så nu vet jag vad mina måltider kommer pimpas med framöver :)

Tack grannen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0