Syskonkärlek - del två

Igår skickade Bror ett sms och frågade om det passade att han kom förbi och det gjorde det.
 
Med sig hade han lim som jag bett honom köpa för att jag ska kunna limma fast golvsocklarna när golvet är på plats i källaren.
 
Jag hade fått tips om att det fanns ett ställe med bra priser där han brukar handla i Oskarshamn. Detta är vad han kom med
 
 
Bra priser? En sådan här tub brukar kosta mellan 70 och 90kr/st annars! Man ska vara köptrogen för att butikerna i Staden ska kunna överleva och jag är den första som skriver under på det. Men ska man verkligen behöva ruinera sig på kuppen?
 
Jag skulle aldrig ta bilen och köra de fyra milen som krävs för att komma till en större ort med bättre valmöjligheter, enkom för att handla en limtub eller en påse mat men det är banne mig svårt att motivera ickeköp när man ändå har ärenden (eller syskon) på annat håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0