Japansk list

Min karriär som byggare fortsätter och idag även med inslag av arga snickaren då det var helt omöjligt att få loss golvsockeln som löper GENOM spaljen och därtill med en spik så nära ribban att det knappt gick att få loss den. Till slut gav jag upp mina väna försök och gick loss med kobenet med lite haveri som följd.
 
 
I garaget fanns tack och lov en ny, ganska lång bit golvlist så det räcker att ersätta med. Av den delen som ändå höll ska jag ta av en bit till en lite mer synlig sektion där jag tidigare gjort kaffeved av listen.
 
 
Dom delar som höll genom demoleringen har i alla fall blivit grundmålade och jag har även sågat av nertill på dörrfodret för att göra plats för golvet.
 
 
Tack Daniel för lån och leverans av såg! en sådan här japansåg ska jag banne mig sätta upp på önskelistan till jul.
 
Nu ska jag slipa under trappen men därefter ställer jag in siktet på ytskikt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0