Upplyftande utbildning

Ni vet det legendariska citatet "ett litet steg för människan ett stort steg för mänskligheten"?Precis så känner jag inför en händelse förra veckan. Fast tvärtom då...

Under alla år som jag pluggade till undersköterska på gymnasiet och under tiotalet år som anställd har jag lyckats slingra mig ifrån all form av "prova-på" aktiviteter när det kommer till lyft- och förflyttningsteknik men när det förra veckan var dags att ta lyftkörkort så bara bestämde jag mig för att, oavsett grad på förnedringen, delta i alla moment som ingick.

Och det är här känslan kommer in: mänskligheten stod med största sannolikhet helt still men jag tog ett helt otroligt långt kliv framåt! Förnedringingen uteblev och jag tyckte stundtals att det var en väldigt rolig utbildning med ett glatt gäng!

Och oavsett om jag får användning för mitt nya körkort eller ej så kommer jag tveklöst ha nytta av min nya erfarenhet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0