Extern energi

Kvällens räddning!

Brukar inte dricka kaffe för att få någon slags uppiggande effekt eftersom jag ställer mig tveksam till om det verkligen fungerar. Det är nämligen inte alls ovanligt att jag gäspar käkarna ur led trots att jag druckit både en och två koppar.

Hur som helst var det mitt enda hopp att orka med kvällens historielektion efter drygt sju timmars grupparbete och faktiskt så fungerade det!

Igår förklarade min lärare i stressfysiologi att kaffe ger snabb energi men att effekten och klingar av i snabb takt. Te däremot tar lite längre tid på sig att ge den uppiggande känslan men att effekten kvarstår längre.

Så alltså borde det ultimata energboosten vara en kopp av vardera sort?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0