My eyes, my eyes!

Att jag är något av en hypokondriker är ingen hemlighet men att det finns tillfällen då jag har en förnuftig syn på diverse kroppsliga åkommor kanske är lite av en nyhet.

Idag har jag varit lite mer åt det förnuftiga hållet. Om man lägger fokus på ordet lite.

Hur som helst, jag skulle göra mig till och lägga på lite mascara idag och precis när jag var klar stack det till i ögonen. Jag har en ny mascara av skitbillig sort och mindes att det varit så även förra gången jag använde den men tänkte att det skulle försvinna efter lite blinkande. På borsten sitter massor med små strån som jag funderar på om det kunde vara orsaken, om dom liksom kommer åt ögat utan att jag märkte eller kände det.


Så jag promenerade iväg till mitt fd. jobb för att reda ut lite lönetrassel och hela tiden skavde det i ögonen. Ibland mer, ibland mindre.

Efteråt gick jag och fikade med en fd. kollega och glömde nästan bort att det gjorde ont. Tills vi gick ut! det stack, skavde och värkte i ögonen så solglasögonen åkte på illa kvickt men det fortsatte ändå.

När jag kom hem skyndade jag mig att tvätta bort sminket och lade mig på soffan för att blunda men inget blev bra. När jag tittade liksom krampade och tårades ögonen som om dom bara ville hållas slutna. Men när jag blundade värkte det i ögonen och ögonlocken så att jag inte klarade att hålla dem stängda. Och varje gång jag växlade tog smärtan/skavet ny fart.


Jag var dock helt lugn över allt detta med jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte fruktade det minsta för att jag skulle bli blind. Minst!

Till slut tvångsblundade jag och med det somnade jag en stund. Vaknade för ett tag sedan men skavet är kvar. I ärlighetens namn har jag näst intill släppt tanken på att bli blind, men ändå kan jag inte riktigt låta bli att känna efter en massa... Tänk om ögonen sprängs eller nått?!

Vill man vara fin verkar det banne mig som att att man får lida pin riktigta tag! Men vad tror ni? Är det nått skumt med dom där spröten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0