Midsommar - the long story

De senaste veckorna har något hänt och jag känner mig annorlunda. Gladare, friare och med större framtidstro. Det är en skön känsla av fler än en anledning och denna midsommarafton är en av dem.



Jag bestämde mig för en tid sedan för att inte tränga mig på folk i år, genom att tjata på mina vänner om firandet ikväll. Det verkar dessutom som att mina vänner och bekanta lärt sig av tidigare misstag för i år är det i n g e n som frågat hur jag ska spendera midsommar. Summan av det hela är alltså att jag kommer vara hemma, i vanlig ordning men med skillnaden att det för första gången (ever?) inte gör mig något.

Vill andra inte umgås med mig vill jag heller inte umgås med dem. Så måste jag tänka...


Några som dock väljer att dras med mig ständigt och jämt är mina föräldrar och under eftermiddagen träffades vi en stund för att fika ute i sommarstugan.


Ingen tårta men väl sverigekaka, jordgubbar och grädde vilket räcker gott och väl för mig!


Jag har funderat mycket på vad jag skulle göra iordning till middag. För någon slags plan ville jag ändå ha och efter många turer bestämde jag mig för pizza. 


Till den korkade jag upp en flaska rött vin (alkoholfritt såklart, jag är fortfarande bestämd när det gäller att inte dricka alkohol ensam).


Kvar på menyn står glass och Borgahallon samt chips till nattvickningen men just nu känns det som överkurs de luxe. Kanske kan ta det till frukost istället =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0