En hel massa nonsens

Har inte varit supereffektiv idag men har fått lite gjort i alla fall. Grävningen fortgår ute vid tomtgränsen och lagom till nästa millennium är det nog klart!

Promenerade till mamma och fader vår för att låna en silduk till saften som står och gottar sig i kylen men någon ställning till den stod inte att finna, så jag får improvisera lite imorgon...

Nu på kvällen har jag matat sniglarna på Borggården och jag blir bara mer och mer förtvivlad över att dom bara inte försvinner :( dom är så jobbiga, äckliga och totalt vidriga!!

Hur gör ni andra "drabbade" för att inte trampa in dem mellan tårna i tid och otid?

Bilderna idag har ingen koppling till mina göromål men jag vill ändå visa upp delar av Stadens pärla.


Det är såklart strandpromenaden längs ån och i år har det även tillkommit några planteringar.


Jag begriper mig dock inte på placeringarna men gissar att det finna någon logisk förklaring.


Det finns många här på orten som har nått slags tvångsbeteende att alltid tycka om saker och ting. Oftas tycker dom negativa saker och klankar ner på människor som valt att ta steget att vara med och påverka där man faktiskt har något att säga till om. Jag tycker det är helt fantastisk att det finns människor som både i jobbet och privat arbetar för att utveckla den här hålan och detta tycker jag är ett fint exempel på att det händer saker även här.


Men... Å andra sidan, om man väljer att inget göra kan man heller inte göra fel. Så verkar många av gaphalsarna resonera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0