Taket

Har försökt mig på att måla taket i nedre hallen. Det gick sådär men först efter tredje strykningen fick jag rådet att byta till en annan färg.

Så jag tog nya tag och rollade en fjärde gång, med något bättre resultat. Dock inte bättre än att den skarpsynte Nisse med slutna ögon kunde upptäcka mina missar.

Faktiskt tror jag att han förstod att jag skulle göra en av tabbarna och underlät sig att säga något bara förtt få framstå som synsk eller nått...

Jag fattar faktiskt inte hur man överhuvudtaget kan rolla ett större tak utan flammor när det helt uppenbart är omöjligt att få ett felfritt resultat på detta lilla tak innanför ytterdörren!


Men, på det hela taget fick jag i alla fall godkänt av Nisse och med det går jag vidare med mitt projekt. 

Tapeter är beställda och jag måste jobba upp motivation att överhuvudtaget börja med väggarna samtidigt som jag behöver utarbeta en plan för att genomföra det utan att det går ut över studierna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0