Krigszonen

Alltså, dagens uppdrag var att slå sig in hemmets extrautrymme. Ni vet, där det lätt hamnar lite för märkliga saker av lite för många olika slag. 
 
Här i Staden även kallat Brötrummet.
 
Man behövde ju inte städa hela (går det?) men åtminstone styra upp eller styra bort något.
 
I Borgen utgörs det värsta stället av min "klädkammare". Det finns visserligen en och annan jacka därinne men jag skulle fara med osanning om jag gjorde gällande att den används så som någon någongång tänkt.
 
I alla fall. Jag sorterade bort några småsaker. Typ ett snöre och lite sånt som egentligen är väldigt bra att ha men som nu fick ta smällen.
 
Därefter plockade jag bort exet. Ja, alltså han har ju (tyvärr) inte suttit därinne hela den här tiden men det fanns några grejjer som tillsammans med några andra grejjer fick åka ner i en kartong som snart ska ställas utom synhåll.
 
Och sen bestämde jag att min sista insats skulle vara att sortera res-väskan. Mest för att jag så sällan reser nufördars så det naturliga flödet har, så att säga slutat flöda.
 
Vad ni nu ska få se är efterbilden av denna samling reseprylar. Och nej, ni kan inte föreställa er hur det såg ut före!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0