Genomgång av kemikalierna

Åh vad jag känner mig dålig som har så mycket kem hemma! Jag vill ju på tanters vis städa skonsamt och naturligt med citroner och bakpulver högt och lågt.
 
Men jag är så dålig på det! Bomba mig gärna med husmoderliga tips på ämnet.
 
Hur som helst, i Borgen finns en liten garderob som jag i ett tidigt skede utnämnde till städskåp. Dock tog min viktiga och ack så kära samling påsar i ett lika tidigt skede över detta skåp och jag fick snällt kapitulera och tänka ut en ny plan.
 
Det blev att fördela alla flaskor till deras användningsområden och därför finns det nu mer eller mindre giftiga grejjer lite överallt här hemma.
 
 
En följd av denna genomgång blev att jag, i skåpet under handfatet på lilla toaletten, hittade 842 ögonskuggor.
 
Bra att ha tänker jag och lägger tillbaka dem i mörkret de kom ifrån.

Kommentarer
Postat av: Cessa

Jag har rensat bort alla kemikalier i mitt städskåp. Allt jag använder är grumme citronsåpa (finns också i doften havsbris eller nå liknande på lådan), Grumme diskmedel smultron och Ättika. De har funkat för mej.

Svar: Tack för peppningen! Det går ju uppenbarligen bara man vill... kanske får bli ett nytt litet projekt för mig?! :)
Allicen

2015-01-25 @ 09:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0