Prismedveten och smart? X Såklart!

Ni som är från Staden vilken butik som använder sig av den slogan som finns i rubriken men jag har varit lite tveksam till om det egentligen är billigare att handla på det ena stället jämfört med det andra.

Men så var jag in på ICA idag och skulle köpa kattmat, då det visade sig att det skiljer flera kronor i pris. Räknat på Teas mat och den mängd hon äter kostar samma mat 320 kronor mer per år där än i butiken jag brukar köpa den.


Jag transformeras omedelbart till Sverker Olofsson och undrar: ska det vara såhär?

Och då har jag inte ens tagit hänsyn att jag blev bestulen på en krona för att kassörskan inte väntade in att jag ville komplettera med mynt utan klickade igenom köpet så den blev kvar i maskinen.

Årsförlusten på det törs jag inte ens räkna på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0