Långkok och trötta ögon

Håller på med min genomgång av kyl/frys och skafferi och idag blev det ärtsoppa.

Ärtorna köpte jag long time ago för att odla ärtskott på men nu kom jag på att man faktiskt kunde laga mat på dem! Kan ni tänka er va?

I frysen hade jag flera paket bacon och eftersom det egentligen inte är nått jag använder så värst mycket så jag passade på att slänga med ett av dem i soppan.


Till ärtsoppa ska det vara senap och idag blev det den kärleksfulla sorten.

Alltid när jag ska koka ihop nått husmoderligt faller valet av kastrull på en som jag hittade i mormor och morfars källare när jag flyttade hemifrån. Då ttyckte jag att den var pinsamt ful men nu älskar jag den och den hör liksom lite till när jag typ kokar sylt, rosmos och nu uppenbarligen även ärtsoppa!

Efter maten kände jag mig helt slut och ganska snabbt insåg jag att det inte skulle gå att vara vaken. Håller tummarna för att det bara beror på att jag gick upp tidigare än vanligt, kollade igenom nästan en hel föreläsning och sen hade ett två och en halv timme långt seminarium innan lunch. Alternativen är ju att mina sömnvanor gått frikkin galna igen eller att jag håller på att bli sjuk. Inget av dessa två är önskvärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0