Mattminnen

Det är nästan så att jag saknar mormor mer och mer ju längre tiden går. Krampaktigt vill jag hålla saker som påminner om henne intill mig och igår tog jag hem en hel hög av hennes nystade mattrasor.



Mormor älskade att väva mattor, hon hade böcker med olika mönster som hon gjorde och jag minns så tydligt att hon en gång berättade hur hon längtade till att det skulle bli lite varmare i källaren så hon kunde börja väva.

Jag har ett par av hennes trasmattor i Borgen men den finaste törs jag inte använda och den, faktiskt väldigt fula mattan, jag har i tvättstugan kommer bara användas så länge det inte är renoverat där. 

En dag, någon gång, ska jag lära mig virka på riktigt och då ska jag virka egna mattor av hennes nystan, så till det behöver jag ta hem lite fler i färger som kommer passa till det.

Någon som antar utmaningen att lära mig?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0