En underbar sommardag - i maj!

Jobbar halvdagar på fredagar och idag mötte jag upp syrran efter jobbet för lunch på "Stora Gården". Tidigare serverade dom soppor där men nu när det är varmare väder har dom bytt sortiment till lite olika lättluncher. Jag valde kycklingsalladen...
Efter maten begav jag mig hemåt för att möta upp Thomas som, lite ironiskt, skulle serva min värmepump. Det kan väl konstateras att det kändes minst sagt fånigt att börja diskutera problemen med att få upp värmen på bottenvåningen! Hur som helst så kopplade han, lite provisoriskt, in en extra inne givare som sitter på bottenplan så till hösten visar det dig om det ger bättre effekt än den som varit hittills. Just idag kände jag mig dock mer orolig för att det ska bli så pass svalt på bottenvåningen att pumpen drar igång och producerar värme mitt i sommaren men det får jag lösa det då i så fall! Under tiden som han grejjade inne började jag att gräva lite i trädgården och jag har nu en början till en rabatt. Jag har ju inte riktigt vetat vart en bra placering av en rabatt skulle vara men för ett tag sedan kom jag plötsligt på det! runt stenen på baksidan såklart, hur kan jag ha missat det?
Vätska var ett måste efter grävpasset och jag passade på att prova denna te-dryck och låt oss komma överens om en sak; jag har provat den - ni behöver inte göra det.
och sällskapet
Solkatten såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0