Livsöden...

Mötte en gammal dam i området nedanför där jag bor när jag var på väg till jobbet.

Hon såg mig på håll och stannade för att liksom vänta in mig.

"Vad duktig du är som är ute och går" sa hon när jag närmade mig. "Ja, men det är du med" svarade jag.

Så såg hon på mig med flackande blick och fortsatte: "Jag är från Värmland, det var taggtråd och dom tog barnen. Det var krig"

Ibland tänker jag att jag mår skit, men vad gör det om hundra år? och vad är det mot hur andra människor har det? minnen dom bär med sig... upplevelser dom önskar att dom aldrig fått erfara.

Tänk om det en dag, fortare än vi tror, drabbar oss.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du får ta mitt tankesätt.. "det finns alltid någon som har det sämre än jag", kanske lite småhemskt att tänka så, men det hjälper. :)

2014-03-07 @ 08:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0