Denna dagen - ett liv

Ibland tänker jag att jag känner mig lite som Farbror Melker från Saltkråkan, idag är en sån dag.

Fick huvudvärk ungefär vid lunch och jag vet inte varför... en teori som jag har är att det var strulet med semesterfördelningen som utlöste det. Jag har flyttat om min semester två gånger utifrån mitt första önskemål och nu blir jag ändå ombedd att vara tillgänglig på telefon under i alla falla en av veckorna.

Jag vill absolut inte behöva det och jag vill heller inte behöva skjuta ledigheten ytterligare en gång men gör jag inget av det kommer jag inte slippa undan anklagelser som ger mig dålig samvete under hela ledigheten över att jag inte "ställer upp" :(

Huvudvärken har hållit i sig hela eftermiddagen och jag höll på att totalt bryta ihop över en massa krångel en lånebil jag skulle ha till ett möte. När jag sen väl kom hem och kunde slänga mig i soffan fick lilla Tea ut för allt eftersom hon klev runt på mig och förstörde min blus med sina vassa klor... Stackars söta, fina gumman som inte alls förstår varför jag blev så irriterad på henne.

Vaknade för en stund sedan och är fortfarande inte helt ok, inget blir gjort idag och den här eftermiddagen/kvällen är helt bortkastad. Det är inte så här jag vill leva...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0