Blommor på tråd

I  vintras köpte jag två "hjärtan på tråd", varav den ena hänger i hallfönstret bredvid dörren och den andra står i ett av matsalens fönster.
 
 
Den sistnämnda har sedan en tid tillbaka haft massor med små blommor men eftersom dom är så blygsamma tog det ett tag innan jag ens upptäckte dem.
 

Det hör inte till vanligheterna att jag får mina växter att blomma här hemma så lite synd är det allt att dom inte är mer färgsprakande och praktfulla när dom väl visar sig
 
Krukan som den står i, som väl egentligen är en sockerskål eller liknande, har jag köpt på loppis för kanske 20kr och jag är så nöjd med den! Enda problemet var dock att det inte finns innerkrukor som passar men efter lite funderande kom jag på att en crème fraiche-burk hade precis rätt storlek, så jag gjorde en kruka av den och tydligen fungerar det ju väldigt bra :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0