Nittälven före regnet

På eftermiddagen agenda stod sol och bad vid stugan. Jag hade frågat om Nisse ville göra mig sällskap och i och med det kastades agendan om en aning och istället blev det bara ett dopp och därefter en tur i hans båt.
 
 
Det har varit väldigt varm och vacker väder idag men redan när jag kom ut till stugan och bredde ut min filt på bryggan började åskan mullra i fjärran.

När vi sedan var ute med båten började det mörkna på allvar och vi hade inte mer än hunnit styra tillbaka till stugan och förankra båten när stooooora tunga droppar började falla
 
Den stekande värmen har avtagit men med tanke på att jag bara ska jobba halva dagen imorgon och därefter får flera veckor ledigt så hoppas jag verkligen att den snart kommer tillbaka. Jag vill också få några sådana här rekordvarma dagar att bara njuta av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0