Ta med den känslan

Ibland när jag mår bra, har lyckats med något eller bara är glad får jag rådet att "ta med känslan" och plocka fram när det inte är fullt så rosenskimrande.

Jag tänker på det där uttrycket ibland och jag verkligen avskyr det.

Är det överhuvudtaget ens möjligt att ta med en känsla?

Att minnas den, glädjas åt den, och njuta av den. Javisst! Men att det skulle förändra sinnesstämningen i stunden. Icke.

Igår fick jag en underbar "gåva" av min goda vän Hanna. När min favoritserie på tv var flyttad fick jag låna hennes konto för att se den på nätet och jag strålade som en sol. En sol som klappade händer.

Dagen idag började helt värdelöst och jag känner mig ledsen, vilsen och dålig och hur jag än försöker ta in känslan från igår så är läget detsamma.

Så, tills jag lär mig hur man gör får jag
helt enkelt blunda och dagdrömma mig tillbaka till igår kväll.

Tack Hanna!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nu har du ju uppgifterna, så behöver du det igen så hojta till bara. :)glad att kunna hjälpa till. :)

Svar: Tack kära du! Du märker nog om det blir katastrof igen ;)
Allicen

2014-02-15 @ 18:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0