Den underbara Svenska sjukvården

Alltså, slår man upp ordet "haveri" så är det mycket möjligt att den fösta synonymen blir "Svensk sjukvård" MEN det gäller då sannerligen inte alla dagar i veckan och just idag är en sådan dag då det inte gör det.
 
Vid mitt senaste besök hos kuratorn fick jag ju träffa en barnmorska och då erbjöd mig att få träffa henne en gång till på egen hand. Det har jag gjort idag och om det är någon av er som känner Jeanette på Sköndal så ge henne en stor kram från mig!
 
Jag hade fått med mig en bok hem att läsa i och jag hade skrivit noteringar som jag ville fråga om hon hjälpte mig så otroligt fint att våga säga alla dom där hemska sakerna som jag tänker på.

Innan jag gick frågade hon om jag ville att hon skulle hjälpa mig att kolla upp en sak och när sådant händer... När man står som ett litet, litet barn inne i ett kalt rum på sjukhuset och kvinnan framför, som bara utstrålar värme, frågar; Ska jag hjälpa dig? Det är då det brister och jag tänker att jag är så lyckligt lottad som får allt detta.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Göttans kära du.

2014-08-20 @ 22:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0