En avslappnad tågtur

 Efter ett möte idag skulle jag ta tåget hem. Lokalen låg intill järnvägen och vi slutade när klockan var över 16, tåget skulle gå 16.30. Jag rinde mamma som skulle sällskapa mig och hon sa att jag kunde gå till henne på jobbet, så jag strosade iväg, BORT från stationen.
 
Mötte upp mamma och vi promenerade tillbaka, jag tog en biljett och väntade. Tåget kom, jag klev på och sen var vi framme och jag klev av. Utan att gå igenom innehållet i väskan (två gånger) för att kolla att alla grejjer va kvar.
 
 
Så här åker ju alla människor tåg. Utom jag, som brukar vara konstant kissnödig  i fyra timmar innan avgång och dubblkolla allt, avgångstider, biljetten och typ att jag är i rätt stad.
 
Så jefla skönt att inte behöva göra det! Är det ett steg bort ifrån tåghysterin eller är det bara tillfälligt?

Kommentarer
Postat av: cessa

Trode de var så det gick till när man åkte tåg.:)

Svar: Den sistnämda varianten eller? ^^
Allicen

2013-09-26 @ 08:24:08
Postat av: Hanna

Men jisses, jag har mani på att dubbelkolla allt när jag ska åka tåg eller buss, jag är gärna på plats 20 minuter före ifall jag läst fel på tidtabellen, som jag skrivit upp och läst 30 ggr.. :)

Svar: Haha!! precis så =) Kanske är det den avslappnade stilen som är lite knasig ;)
Allicen

2013-09-26 @ 14:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0