Mamma är bäst - ingen protest!

Under sommaren som var provfikade jag lingonkakor på två av Stadens fik men eftersom det visade sig att ingen av dem gick upp mot mammas fick jag helt sonika be om receptet och sen ge mig ut och plocka lingon.

Under helgen när vi var och shoppade skådade mina sockersökande ögon ett fat med fantastiska jitterbuggare och eftersom mamma brukade göra även dessa gudomliga kakor kunde jag inte motstå att köpa med en hem.

 

Oh vilken besvikelse! Först och främst krossade tjejen i kassan den finaste buggaren som jag sett ut och jag fick välja en annan. När den sedan skulle avnjutas visade det sig att den bara var torr och spröd. Degen sprack och fyllningen var inte alls så seg som den ska.

Näe, mamma får nog helt enkelt "kavla" upp ärmarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0