Semester = Arbetsdag

Idag har jag haft första semesterdagen för denna sommar och det med anledning av att Fader Vår skulle hjälpa mig att fixa på Borggården. Jag behövde klippa gräset, men var osäker på hanteringen av gräsklipparen och ville därför ha honom i närheten.
 
Efter lite knixande vick vi igång den och jag klippte hela gräsmattan utan missöden. Såklart! eftersom han var här... annat blir det väl om jag ska våga mig på att försöka själv någon gång. Det blev inte så vackert, men det är gjort och det räcker för mig just nu.
 
 
Under tiden passade pappa på att röja undan sly och ogräs runt om i trädgården, bland annat fick skräphörnet sig en omgång. Jag har lite att kratta ihop där senare, men jag är mycket nöjd över att det höga gräset är borta!!!
 
Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om jag inte hade min familj som alltid ställer upp för mig och jag vet att jag är bortskämd i det fallet. Tusen, tusen tack för ALLT ni gör i allmänhet och för dagens hjälp i synnerhet. Jag vet att det finns sånt som pappa hellre skulle ägna sig åt på sin lediga tid...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0