when I'm wrong, I say I'm wrong

Inför min första flygresa frågade många om jag var flygrädd. Jag svarade alla; Hur ska jag veta det? jag har ju aldrig provat!
 
Idag tar jag tillbaka vart enda ord av det!

Vid förmiddagsfikat på jobbet så pratades det barn. När en av kollegorna berättade att hennes fjärde barn kom med fötterna först och fastnade vid axlarna fick hon frågan om hur man får ut barnet då.
 
Jag skrek rakt ut åt henne att inte säga mer, samtidigt som jag rusade upp från min plats med händerna för öronen in på mitt rum och stängde dörren efter mig. Precis när jag satte mig på stolen svartade det för ögonen och på ett ögonblick började jag hyperventilera.
 
Jag har ju läst på för länge sedan och visste väl egentligen innerst inne hur det är ställt, men nu är det väl bara att inse att diagnosen är ett faktum: "//...Förlossningsfobi medför att kvinnan på grund av extrem rädsla undviker graviditet...//"
 
Vad göra?

Kommentarer
Postat av: Cessa

Aurora någon ting finns inte det i örebro eller så prata med barnmorskan hon borde veta vart man ska vända sej.

Svar: Mmm... men dom har inte varit så lyhörda och jag bara grinar när jag är där :S
Allicen

2013-01-11 @ 06:46:06
Postat av: Cessa

Säg åt dom på skarpen så dom lyssnar. Om du sitter där och gråter borde dom väll förstå att det är något du vill ha hjälp med.

Svar: Jag tror inte att dom örker, så då är det lättare att skicka iväg mig och säga att jag ska höra av mig om jag vill...
Allicen

2013-01-11 @ 16:59:07
Postat av: Sara

Har samma upplevelse som du. Tror säkert att många har fått hjälp där (eller jag vet att så är fallet) men när dom inte kan hjälpa just mig (stark rädsla för smärta) känner man sig ganska uppgiven när detta var "sista hjälpen". /Fortfarande barnlös

Svar: Vilken tråkig erfarenhet :( Du får gärna skriva och berätta mer om hur dom jobbar och om du känner för det, även vad du upplevde som inte fungerade för dig hos dem.
Sänder en varm kram!
Allicen

2013-09-24 @ 23:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0