Namnsdag

Idag är det lilla farmors namnsdag.
 
Hon finns sedan några år inte längre med oss men jag tänker på henne då och då. Farmor var alltid så snäll och även om vi minns hennes ibland lite märkliga uttryck och smak, så är det ändå alltid med värme.
 
Farmor var en mästarinna på att baka och trots att hon blev väldigt gammal så höll hon igång med sina kakbak nästan hela livet ut. Bäst av allt var Farmors mandelkubb!

Åhhh, dom var gudomliga! och det finns inte en köpekubb som kan konkurera med dom.
 
Det är konstigt hur vissa saker plötsligt sköljer som en våg genom kroppen och det tog flera år efter att hon gått bort innan jag kom att tänka på dessa godsaker, men när tanken väl slog mig så träffade den mig hårt
 
Aldrig mer mandelkubb
 
Aldrig mer Farmor  <3

Kommentarer
Postat av: Linnis

Och hennes drömmar! :)
Men när hon hällde varm mjölk på min semla, då låg hon på minus ^^ fina farmor ❤

2013-01-30 @ 22:34:41
URL: http://Linnislicious.wordpress.com
Postat av: Mamma

För att inte tala om hennes kavlade eklöv, dom smälte i munnen.

2013-02-04 @ 08:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0