Morgonattack

Från min far har jag ärvt genen att så långt som möjligt förbereda inför-jobbet-morgon-rutinen redan på kvällen innan.
 
Jag mäter bland annat upp havregryn som jag häller russin och salt över i en tallrik som står på redo på köksbänken i väntan på att blandas ut med vatten och micras till gröt. Ibland lägger jag även ut golv-handuken som jag står på när kliver ur duschen (fatta vad tid jag sparar!!!)
 
Tea har på senste tiden kommit på att hon trivs i badrummet och eftersom hon står och skriker utanför dörren försöker jag ha den öppen dom stunder jag anser lämpligt. Väl därinne sysselsätter hon sig med diverse olika saker vilket kan vara allt från att helt sonika sitta på toalocket och titta, ibland även spana ner över kanten och studera sin egen skugga eller sträcka ut sig för en stunds vila bredvid duschen. 
 
Hennes sällskap är till stor gländje, men frågan är hur mycket tid jag egentligen sparar på att förbereda med handuken eftersom en vanligt återkommane aktivitet även är att hon ger favoritbollen en omgång med min handuk som slagfält.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0