Min världs bästa man!

Den senaste tiden har varit lite av en bergochdal-bana för oss här i Borgen men kanske främst för Mr. T.
 
När han tog beslutet att göra en helomvändning i sitt liv genom att flytta från tryggheten med fast jobb och nästan tio års anställning i den stora staden mot att söka sig vidare och flytta till en liten byhåla för att få vara med mig, kändes det som att medvinden aldrig skulle kunna vända.
 
Så plötsligt kom beskedet om att hans nya arbetsgivare inte kunde erbjuda honom en fast anställning. Ett tungt besked att få när man valt bort en trygghet som inte mycket skulle kunna rubba mot att leva i en kommun med extremt hög arbetslöshet.
 
Tyvärr fanns ju inget annat att göra än att förbereda sig för en tid som arbetslös men en av arbetskamraterna hade helt andra planer och tog på eget initiativ en kontakt för att tipsa en annan firma om att dom nu hade chansen att rekrytera en riktigt bra tekninker.  Mr. T blir uppringd av en man som helt krasst meddelar, "vi har hört att du är en bra kille, vi vill träffa dig".
 
Två dagar senare är det dags för intervjun och firman sitter i princip redo med anställningsavtalet och vill skriva på direkt. Efter en helgs betänktid har han nu skrivit på sitt nya kontrakt och jag är så fruktansvärt stolt över min helt fantastiskt duktiga karl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0