28 pengar

Det här med matkostnader tycker jag känns lite svårt. Känslan är att vi lägger galet mycket pengar på mat trots att jag verkligen vill handla smart och gör mitt bästa för att slippa slänga mat.
 
Så för att ta reda på hur det hela ligger till har jag sparat kvitton under en längre tid och ikväll sammanställde jag allt. Summan jag räknat fram är 28kr/dag och person för oss två.
Det är med all säkerhet inte helt exakt, ibland blir man ju bjuden på mat men å andra sidan innehåller det kostader för när vi bjuder någon/några andra. Jag har heller inte räknat bort hygien och städartiklar som köpts på samma kvitton som maten och jag räknar in kostnader för ev vin/öl/cider men såklart är det väl också ett och annat kvitto som saknas så jag tror att det kan gå på ett ut. 
 
Men nu undrar ju jag, är det en rimlig kostad eller har det blivit heltokigt?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0