Fröken noll koll

Den här dagen blev verkligen inte vad jag hade planerat...

Började dagen ganska bra med att göra ett arbetsplatsbeök på vägen till jobbet. Ett planerat stopp där jag hämtade upp lite viktigheter som jag fått ålagt mig att arbeta med men sedan blev det bara crap kvar.
Hann inte ens hänga av mig jackan innan telefonen ringde och jag fick en dos missnöje till livs för att sedan springa runt kontoret som en höna med galna kosjukan. Slutligen lyckade jag ändock komma tillrätta vid skrivbordet och började arbeta med uppgiften som jag fått och som det var bråtton, bråttom med. Tre gånger blev jag störd och fick till ingen nytta försöka förklara att jag inte hade tid. Med ingen nytta betyder att personerna som störde sket fullständigt i det och tyckte att allt skulle gå fortare om jag bara kunde vara kvar på mitt rum istället för att följa med till deras och svara på frågor vilket betydde att dom stannade kvar och jadda jadda...

Ganska snart stod det klart att jag inte skulle hinna klart med något utan fick skynda ut till en väntande kollega för färd mot vad som skulle visa sig var Karlskoga. Under färden ringde jag nämligen den förkylningsynkliga kärkeken och meddelade att jag inte skulle hinna äta någon lunch eftersom jag var på väg... till Karlskoga eller Kristinehamn. Same shit kändes som jag behöver inte veta så noga när någon annan kör.

Jag hamnade som sagt i Karlskoga, på ett möte som gav noll och intet viktigt för mig att jobba vidare med innan jag återväde hem till Borgen igen. Nåväl imorgon får jag lämna handbromsen i och försöka återta greppet om min egen agenda! Huva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0