Mäktigaste rabarberpajen

Inför förra helgens besök kollade jag runt lite på jobbet för att se om någon hade rabarber till övers och jag fick ganska snart erbjudande om att åka och hämta i en kollegas trädgård. Väl där fick jag även med mig ett recept på en typ av paj som jag inte tidigare gjort och till fikabjudningen med mina föräldrar och svärmor gjorde vi ett första test.


Skillnaden mot den vanliga smulpajen jag brukar göra är att denna har en vanlig pajbotten men är fylld med en smet som påminner lite om den man gör till sockerkaka. Riktigt god tyckte jag men väldigt mäktig!
 
Skulle det vara någon av er som har rabarber över får ni väldigt gärna höra av er, jag tar tacksamt emot!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0