Rymdmått och vagnshjul

När jag var liten hade min farmor och farfar en måttsticka för rymdmått. Jag förundrades ofta över den och funderade över vad rymden hade med saken att göra men när jag tidigare i somras hittade små trälådor med måttangivelser i en butik kunde jag lägga ihop "ett och ett".
 
Rymdmåtten som jag köpte är nytillverkade, men jag är väldigt glad över dem ändå och sen jag hittade dem första gången har jag köpt på mig fler vid ett par olika tillfällen. Några av dem har fått ta plats ute på balkongen och agerar blomkrukor...
 
 
I mitt lilla stilleben har måtten fått sällskap av en större trälåda med trycket äppelmust (även den nytillverkad) och ett litet vagnshjul som jag fyndat på loppis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0