Envishet varar längst?

Jag har gjort några halvhjärtade försök att börja jogga tidigare somrar. Förra året gick sådär, jag och kärleken var ute några gånger men jag var orolig för min astma och eftersom vi inte träffades så ofta blev det ingen regelbundenhet i våra träningspass.
 
I år däremot är det annorlunda! Han peppar mig att hänga med ut även om jag inte alls är sugen och han backar upp mina försök att komma tillrätta med medicineringen. Det har dock inte fungerat helt klockrent för mig men så hände något förra veckan när vi var iväg på semester och jag bestämde mig för att prova på löpbandet som fanns på hotellet.
 
Jag har aldrig sprungit på ett sådant förut men har haft en illusion av att det skulle vara mycket lättare än att springa ute och helt riktigt; från att bara ha klarat av intervaller med löpning på ca 2.5 minuter körde jag på i det närmaste helt oberörd i 15 minuter innan jag unnande mig en paus.
 
Så med den framgången i färskt minne gav vi oss ut på hemmaplan och jag lyckades ganska bra att hitta tillbaka till känslan jag hade innomhus samtidigt som jag jobbade med tanken "it's all in you'r head" och den längsta intervallen slutatde på dryga 8 minuter =)
 
Självklart hade jag önskat mer, men banne mig om jag inte ska få vara glad för detta! Från och med nu vägrar jag få dåligt samvete av alla vänners uppdateringar på FB om att dom fixar hela eljusspåret redan andra gången dom är ute för säsongen etc, etc för det hjälper mig inte ett dugg att jämföra mig med dom!
 
Jag har kass kondition, jag har problem med astma, jag har aldrig idrottat, tränar eller sprungit i hela mitt liv men jag är ta mig sjutton MITT bästa och jag gör fremsteg.
 
 
 
Så här glad kan man av så "lite"! Inte kan man klaga på utsikten jag hade under tiden jag stretchade heller, bara det är ju värt att kämpa lite för =))
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnis

Vad duktig du är :) det lär vi göra om! :)
Heja CoachTommy! :D

Svar: Ja det är klart vi ska! Vi kör ikväll ;)
Allicen

2012-08-16 @ 09:19:47
URL: http://Linnislicious.wordpress.com
Postat av: tina

För mig tog de ett år innan jag klara hela eljusspåret. Och jag kan säga att de var skitdrykt och jag flåsa på som bara den. Så jag tycker du är jätteduktig!!! :D

Svar: Tack gulliga Tina! Jag har faktisk börjat fundera på om det är sämre luft efter spåret, tycker att det är sååå tungt att få luft... eller om det beror på att det kuperat, det gör ju sitt till!
Allicen

2012-08-16 @ 13:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0