Mitt mästerverk!

Idag har jag verkligen försökt känna efter vad jag/kroppen vill och det har gått ganska bra, tyvärr ville kroppen sova ganska mycket och efter att ha tupplurat i ett par omgångar känner jag mig nu helt yrvaken trots att det är flera timmar sedan jag kvicknade till på soffan.

Ryggen/nacken har tillåtit en del plockande med alla saker jag släpat upp i våniginen och nu börjar det bli fri väg fram till badrummet vilket jag skulle vilja påstå att man alltid uppskattar, men kanske speciellt nattetid!

En kul sak med att sortera bland prylar av olika slag är att man ofta hittar saker som man lite hade glömt bort att man hade och idag har jag fingrat på mina mycket välarbetade hantverk från stickningen.

Mest stolt är jag ju såklart över min första färdigställda raggsocka! =)



Som ni ser är den inte helt anpassad för proportionerna hos någon mänsklig fot men det är heller inte själva poängen, jag gjorde bara en och jag slösade inte tid på att sticka "på längden" eftersom det var början, hälen och tån som jag behövde lära mig.

Efter detta underverk skapade jag ett riktigt par som var tänkta att passa till mig själv, jag missbedömde dock antalet maskor en aning och dom passar nog bättre på någon i femårsåldern... så kan det gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0