Ta vara på varandra!

Idag fick jag beskedet om att person som jag (visserligen) bara känner till namn och genom yrkesrollen, hastigt avled i början av denna månaden. Jag fick beskedet genom mitt jobb men jag känner även personens livskamrat genom mina förtroendeuppdrag och jag har via facebook kunnat förlja deras kärlekssaga. Jag blev alltid så glad över att se hur kärleken kan få en människa att sprudla oavsett ålder och jag blev nog lite extra varm i hjärtat av att se en sådan förälskelse hos någon som är omkring 50-års åldern.

Dom gifte sig i september och på bilderna ser man ett lyckligt kärlekspar som bara har ögon för varandra och så nu, bara ett par månader senare, är sagan slut. Det har funnits med mig i hjärtat hela dagen och lämnat en skugga av dåligt samvete hos mig.

Det finns en kärlek, en kärlek som inte alltid finns nära även om den alltid finns inom mig, men som jag nu desperat känner att jag har på tok för långt bort. Livet är för kort för att slösas bort på saker som egentligen inte är viktiga och sånt som inte får hjärtat att le. Jag har ägnat kvällen åt ett möte i ett ämne som jag länge trott att jag brinner för men nu vet jag inte längre...

Jag ska välja kärleken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0