Framtidstro

Jag är i grund och botten anställd som undersköterska, men som ni säkert märkt har jag under en ganska lång period ägnat mig åt lite andra sysslor och nu har jag inte varit på "mitt jobb" sedan före semestern. Då var vi nyinflyttade i helt nybyggda lokaler och jag fann aldrig riktigt min plats där... Idag hittade jag en bild som jag tog under ett av de sist skiften i dom gamla lokalerna och det var en dag när jag kom på att jag skulle göra 'bakelser' åt dom gamla till eftermiddagskaffet.



På nya stället fanns inte alls samma förutsättningar att hitta på sånna här småsaker när jag va där. Men nu har jag ju andra arbetsuppgifter och får i och med det förmånen att vara med och forma en del av verksamheten. Till det använder jag känslominnet från den där dagen och med det VET jag att jag är på rätt väg när jag tar ett litet steg i taget. Alla dagar kan kanske inte kännas som en gräddbakelse men det betyder ju inte att man ska låta bli att ens försöka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0